måndag 20 februari 2012

mitt första inlägg

Jag tycker att leran är som vackrast i läderhårt tillstånd. Den har en härlig lyster, är fortfarande mjuk men stadig och jag önskar att jag kunde frysa det ögonblicket.
 Min första bild är på ett gäng pokaler jag fick en beställning på för ett par år sedan och den fångar just detta som är drivkraften i mitt skapande och min relation till leran. På bilden är de precis engoberade och blänker fortfarande. När jag nu har bestämt mig för att börja blogga igen är det leran som kommer att stå i fokus. Men jag kommer även att skriva om mina andra projekt i andra material. En hel del återbruk antar jag att det blir och lite tips och trix. Så här i början kommer det troligtvis även bli lite nyföretagar snack eftersom jag är mitt uppe i en ny och spännande del av mitt skapande där jag fullt ut ska leva på det jag gör.
För att avsluta detta visar jag pokalerna färdiga också. Kunden vart nöjd och köpte alla jag gjort även om hon bara beställt 6 st.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar