måndag 30 april 2012

stämplar

Jag har en förkärlek för stämplar. Det har blivit en liten samling som jag använder från och till. Jag gör dem i lera och skröjar(första bränningen, kommer ni ihåg?!) dem innan jag använder dem. Funkar hur bra som helst och roligt både att göra och använda. Möjligheterna blir oändliga. Oftast skulpterar jag dem på fri hand men ibland använder jag mig av en gipsbit som jag först ristar i. Som den här stämpeln med ett träd.
Gipsbit och stämpel.





Trädet som avtryck i leran.

4 kommentarer:

  1. Vad fint! Jag älskar också stämplar men har ett mycket krångligare sätt att göra dem på. Tack för tipset med gipsbiten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja stämplar är verkligen jätte roligt. Kul att du hitta något du kunde använda.

      Radera
  2. Så kul och få andra roliga tips.
    Jag köper på mig stämplar både här och där, mest om det är rea förstås.
    Kul och dekorera med på det ena och andra.
    Tackar dessutom att du följer min blogg.
    Kul och få dela sina "kunskaper" med andra.
    MÅnga hälsningar Annelie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Var så god. Roligt att det gav dig något. Själv tycker jag det alltid är roligt att läsa vad andra gör.

      Radera