torsdag 12 juli 2012

ask

Jag har blivit med ask! Ett av mina projekt går ut på att fånga strukturer från olika platser. Jag funderar på hur jag ska kunna göra något av dessa strukturer och har kommit fram till att samla dem i en ask och sälja. 
Här är några exempel från Kulturmejeriet. 
Plattorna är inte färdigbrända men strukturerna är på plats. Har inte riktigt bestämt mig hur de ska se ut i sin slutliga form.


Asken har jag fått tillverkad av Bengts Hemslöjd i Sävar. Den är under utveckling och jag ska jobba lite med måtten för att få dem helt rätt för min plattor. Förhoppningsvis kommer jag att kunna sälja den tillsammans med plattorna som en produkt från Umeå.

3 kommentarer:

  1. De påminnerom mina plattor med växter, älskar mönstren /avtrycken som syns så tydligt med en transparent färgad glasyr. :) du kan kika på dem här: www.dtail.se/wp något inlägg ner. :) /Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Va in och tittade. Super fina! Gav mig idéer på hur jag ska avsluta mina. Tack!

      Radera
  2. Tack! :) ska bli spännande att se hur de blir!

    SvaraRadera