fredag 20 juli 2012

godisgömmor

Hur gick det då med mina skålar med lock? Allihopa hamnade i reduktionsugnen trots att jag inte hade tänkt det. Helt ok men...jag hade ju förberett för att locken skulle sitta på under bränningen men mot bättre vetande la jag locken för sig själva. Sorglig historia som jag aldrig ska göra om. Två av fem lock passade efter bränning! En burk fick plats med locket på och den blev perfekt. Ja nu blir det att skaffa en dremmel och slipa lite annars får jag spunk. Kan inte ha ett femtioprocentigt svinn. 
Här några bilder på de färdiga skålarna som locken passade på. 
Olika glasyrer på alla. Vit tenn på den till höger, grön på den till vänster och en transparent på den i mitten.

Den jag gillar bäst. Liten men naggande god.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar