söndag 27 januari 2013

ingefärste

Den här veckan har bara handlat om hosta och feber. Och inte verkar det bli bättre nästa vecka även om febern har lugnat sig lite. Kontentan blir inte så mycket bloggande och väldigt lite keramikande. Lite tråkigt då jag har flera beställningar som väntar på att bli klara och levereras. Tålamod kära kunder! Tålamod.


Har av vännerna blivit rekommenderad att dricka ingefärste eftersom det är så bra mot hosta och feber. Så nu har jag tagit fram det tunga artilleriet och ska koka mig lite. Har aldrig gjort det förut så jag hoppas verkligen att det smakar bättre än det kamomillte jag plågar i mig nu.

Receptet är blandningar av olika jag hittade på nätet och är som följer:

Koka upp en bit ingefära i bitar eller riven i vatten. Koka stilla 10 minuter. Sila och tillsätt honung och pressad citron.

Drick och må bättre!

2 kommentarer:

  1. Det smakade mycket bättre! Nu är det bara att vänta och se om det har någon effekt på hostan.

    SvaraRadera
  2. Ja, kamomillte har jag också svårt att få ner, men ingefära och citron smakar underbart. Sen får du äta hur mycket honung du vill också, hoppas jag. Krya på dig! /Maria

    SvaraRadera