tisdag 11 juni 2013

I´m back...

Man skulle kunna tro att jag glömt bort bloggen helt och hållen (kommer jag aldrig att göra, jag lovar!) med tanke på att det är mer än en vecka sedan jag gjorde ett inlägg. Men orsaken till de få inläggen beror helt och hållet på att jag har haft otroligt mycket annat jobb (roligt!) som helt har slukat min tid. Mycket skapande skola ha det blivit både i keramikens tecken och inom det textila. 
I helgen var jag dessutom i Dalarna och på Leksands folkhögskola och deltog i keramik i fokus keramiksymposium. Vi var knappa 50 stycken lerentusiaster som samlades och delade med oss av erfarenheter och skratt. Underbart vackert väder, trevligt ressällskap, massor med keramikprat, fantastisk mat och en omgivning som är något utöver det vanliga bidrog till en minnesvärd helg att längta tillbaka till. Här kommer några snabba glimtar från helgen och  för er som vill se mer lovar jag några mer utförliga inlägg längre fram.


Lasse Östman var den förste att dela med sig och pratade om kristallglasyrer



Maud Andersson visade hur man hitta och visar keramik på nätet.



 Utsikten vid lunchen!



Mitt fantastiska ressällskap, Eva.



Mönster och och penseldekor pratade Lena Rönnebo om.



Ann-Britt Schmytzer drejade.



Skolan anagamaugn! Skulle vilja ha...



Undertecknad hade ett inslag om hur man fångar texturer i leran.



Tiina Schönberg jobbar med papperslera delade med sig av sin erfarenhet.



Recept på porslinslera undertecknad Lennart Eisenhart.



Och till slut en bild på en krukmakares verktyg i gräset. Vackert på flera sätt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar